Altijd bereikbaar voor meer informatie.                 lydia@lydiatiemens.nl 

Over Lydia Tiemens

Op zoek naar een interim communicatieadviseur die behalve adviseert ook uitvoert? Een adviseur die strategie weet te vertalen naar campagne, content of pr-kalender, beeld, tekst, speech of media-optreden?

Graag help ik organisaties die durven, die het anders willen, maar alleen niet weten hoe. 

Organisaties die tijdelijk een communicatieadviseur nodig hebben die adviseert én doet, kunnen bij mij terecht. 

Ik ben een allround communicatie-professional die acties uitvoert, die altijd op maat zijn voor het merk, de organisatie en de doelstellingen. Dat doe ik met lef, enthousiasme en mijn strategische achtergrond. 
Mijn uiteenlopende ervaring komt daarbij goed van pas. Ervaring en kennis opgedaan bij:

• corporate en non-profit instellingen (zoals PostNL, Rebel, universiteiten en zorginstellingen)

grote en kleine organisaties (zoals (rijks)overheidsinstellingen Gemeente Amsterdam, Autoriteit Persoonsgegevens of Smart&Able, bureau voor communicatie en lobby)

projecten met een klein of een groot budget (zoals de Because I am a Girl-campagne voor Plan Nederland of een grootschalige internationale PR-campagne voor een overheidsinstelling)

bedrijven met heel veel collega's, doelgroepen en stakeholders of juist met weinig (Rebel zonder communicatie-afdeling of Extra handen voor de zorg waar publiek, pers en politiek bovenop zitten). 

Samen met collega's of zelfstandig weet ik snel en efficiënt de opdracht succesvol uit te voeren, zodat de juiste boodschap bij de juiste doelgroep landt, stakeholders verbindt... en mensen raakt. 

Ik praat graag met je verder over interim-opdrachten of communicatieprojecten.  

Uitvoeren van de communicatiestrategie 

In de afgelopen 20 jaar heb ik alle facetten van het communicatievak mogen uitvoeren bij zeer uiteenlopende organisaties in samenwerking met vakcollega's, CEO's, journalisten, wetenschappers en ondernemers. 

Ik werkte aan vraagstukken op het gebied van campagnes, (crisis-)woordvoering, positionering, (re)branding, redactie, PR, concept en productie campagnes print, tv, online en radio, begeleiding media-optreden, lobby, interne en / of externe en on-en offline communicatie, social media-strategie, stakeholdersmanagement en events. 

Kortom, ik ben een strategisch senior communicatieadviseur. Maar na de strategie begint het echte werk! De vertaling naar de uitvoering, de doelgroep, de stakeholder, de campagne, de kanalen, de middelen, op het juiste moment en binnen budget.

Mijn lef, enthousiasme en strategische ervaring komen dan van pas. En daarom kan ik zo goed de strategie voor een organisatie, merk of product vertalen in beeld, tekst, event, PR of campagne en zorg ik dat de boodschap bij de juiste doelgroep of stakeholder landt......in plaats dat deze eindigt in een la of de notulen.  

Recente en huidige opdrachtgevers

• Extra handen voor de zorg (crisisorganisatie corona 2020-2021) - Woordvoering, campagnes, communicatie-advies intern, extern en stakeholders 
• Onderwijsraad - zwangerschapsvervanging communicatie. Aanpak communicatie onderwijsadviezen, website, monitoring social media. Door de corona-pandemie veranderde de opdracht naar meer crisiscommunicatie-advies (pers, stakeholders, monitoring (social) media en intern) en fysieke bijeenkomsten omzetten naar webinars.  
• Rebel - Coördinatie van totstandkoming coffee table book 'Challenge Your Professional Life - No Change Without a Rebel'.
Van eerste teksten en concept design tot laatste proefdruk, PR en interne en externe lancering Boekenweek 2020 (start van coronapandemie)
• Autoriteit Persoonsgegevens - Uitrol campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou (w bedrijf)?' 
Voor algemeen publiek en specifieke campagnes voor MKB en jongeren
Winnaar SAN Accent en nominatie SpinAwards (2020)
• Gemeente Amsterdam - senior media adviseur Communicatiebureau en projectleider nieuwsmonitoring & analyse 
- Projectleider Nieuwsmonitoring 2.0. 
Een vernieuwende visie en werkwijze ontwikkelen voor nieuwsmonitoring & analyse en de organisatie daarin meenemen en verbinden, expertise ontwikkelen om zowel College B&W als de gehele organisatie betere analyse en duiding van actualiteit te gaan bieden, begeleiden van een Europese aanbesteding voor nieuwsbronnen & analyse;
- Kwartiermaker Trainingen en Kennisdelen 
Binnen de afdeling Communicatie (Communicatiebureau / Directie Communicatie) pilot-programma ontwikkelen met trainingen. 
- Communicatie-adviseurs adviseren over boodschap, middelen en creatie
KNS - marketing-communicatie en pr-strategie en uitvoering Dag van de Slager 2018 i.s.m. Buro voor Communicatie. Concept doelgroep kinderen ontwikkeld om beroep en ambacht slager onder de aandacht te brengen, zowel instore communicatie als via bekende vloggers (200.000 views), media-aandacht gegenereerd voor het ambacht op Dag van de Slager in landelijke en regionale media (NOS, Radio 1&2, AD, Telegraaf, RTL etc. )  
Allerzorg - opstellen PR-strategie corporate communicatie en marketing en plan van aanpak (inclusief templates voor persberichten, PR-kalender, planning, Q&A, intern draagvlak en nieuwsgaring), landelijke en lokale media-aanpak ontwikkelen en uitvoeren. Zorg aan huis (KRO-NCRV)
KEKZ - ontwikkelen en uitvoeren marketingcommunicatiestrategie en ontwikkelen van de IKK-scan (een tool om kinderopvangorganisaties inzicht te geven in de kosten als gevolg van nieuwe wetgeving m.i.v. 1 januari 2018. 
 De Effectieve Financial - redactie en productie maandelijkse nieuwsbrief (mailchimp), algemeen communicatie en marketingadvies 
 Result! Managers- communicatieadvies, samen met team corporate verhaal en kernboodschappen ontwikkelen. Diverse workshops en sessies. 
Stichting NOB - communicatieadvies, tekst- en beeldredactie nieuw online platform passend bij de nieuwe positionering

Weten wat ik nog meer kan, wie ik ken of waar ik gewerkt heb?
Share by: