In de afgelopen 20 jaar heb ik alle facetten van het communicatievak mogen uitvoeren bij zeer uiteenlopende organisaties in samenwerking met vakcollega's, CEO's, journalisten, wetenschappers en ondernemers.
Ik werkte aan vraagstukken op het gebied van campagnes, (crisis-)woordvoering, positionering, (re)branding, redactie, PR, concept en productie campagnes print, tv, online en radio, begeleiding media-optreden, lobby, interne en / of externe en on-en offline communicatie, social media-strategie, stakeholdersmanagement en events.
Kortom, ik ben een strategisch senior communicatieadviseur.
Maar na de strategie begint het echte werk! De vertaling naar de uitvoering, de doelgroep, de stakeholder, de campagne, de kanalen, de middelen, op het juiste moment en binnen budget.
Mijn lef, enthousiasme en strategische ervaring komen dan van pas. En daarom kan ik zo goed de strategie voor een organisatie, merk of product vertalen in beeld, tekst, event, PR of campagne en zorg ik dat de boodschap bij de juiste doelgroep of stakeholder landt......in plaats dat deze eindigt in een la of de notulen.
Recente en huidige opdrachtgevers
• Extra handen voor de zorg (crisisorganisatie corona 2020-2021) - Woordvoering, campagnes, communicatie-advies intern, extern en stakeholders
• Onderwijsraad - zwangerschapsvervanging communicatie. Aanpak communicatie onderwijsadviezen, website, monitoring social media. Door de corona-pandemie veranderde de opdracht naar meer crisiscommunicatie-advies (pers, stakeholders, monitoring (social) media en intern) en fysieke bijeenkomsten omzetten naar webinars.
• Rebel - Coördinatie van totstandkoming coffee table book 'Challenge Your Professional Life - No Change Without a Rebel'.
Van eerste teksten en concept design tot laatste proefdruk, PR en interne en externe lancering Boekenweek 2020 (start van coronapandemie)
• Autoriteit Persoonsgegevens - Uitrol campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou (w bedrijf)?'
Voor algemeen publiek en specifieke campagnes voor MKB en jongeren
Winnaar SAN Accent en nominatie SpinAwards (2020)
• Gemeente Amsterdam - senior media adviseur Communicatiebureau en projectleider nieuwsmonitoring & analyse
- Projectleider Nieuwsmonitoring 2.0.
Een vernieuwende visie en werkwijze ontwikkelen voor nieuwsmonitoring & analyse en de organisatie daarin meenemen en verbinden, expertise ontwikkelen om zowel College B&W als de gehele organisatie betere analyse en duiding van actualiteit te gaan bieden, begeleiden van een Europese aanbesteding voor nieuwsbronnen & analyse;
- Kwartiermaker Trainingen en Kennisdelen
Binnen de afdeling Communicatie (Communicatiebureau / Directie Communicatie) pilot-programma ontwikkelen met trainingen.
- Communicatie-adviseurs adviseren over boodschap, middelen en creatie
• KNS
- marketing-communicatie en pr-strategie en uitvoering Dag van de Slager 2018 i.s.m. Buro voor Communicatie. Concept doelgroep kinderen ontwikkeld om beroep en ambacht slager onder de aandacht te brengen, zowel instore communicatie als via bekende
vloggers
(200.000 views), media-aandacht gegenereerd voor het ambacht op Dag van de Slager in landelijke en regionale media (
NOS, Radio 1&2,
AD,
Telegraaf,
RTL
etc. )
•
Allerzorg
- opstellen PR-strategie corporate communicatie en marketing en plan van aanpak (inclusief templates voor persberichten, PR-kalender, planning, Q&A, intern draagvlak en nieuwsgaring), landelijke en lokale media-aanpak ontwikkelen en uitvoeren.
Zorg aan huis (KRO-NCRV).
•
KEKZ - ontwikkelen en uitvoeren marketingcommunicatiestrategie en ontwikkelen van de IKK-scan (een tool om
kinderopvangorganisaties
inzicht te geven in de kosten als gevolg van nieuwe wetgeving m.i.v. 1 januari 2018.
• De Effectieve Financial - redactie en productie maandelijkse nieuwsbrief
(mailchimp), algemeen communicatie en marketingadvies
• Result! Managers- communicatieadvies, samen met team corporate verhaal en kernboodschappen ontwikkelen. Diverse workshops en sessies.
•
Stichting NOB
- communicatieadvies, tekst- en beeldredactie nieuw online platform passend bij de nieuwe positionering